WYKŁADOWCY 2022
Tatiana Stachak
Gitarzystka, kompozytorka, pedagog. Już w czasie studiów na akademii muzycznej skierowała swoje zainteresowanie w stronę edukacji najmłodszych. Doświadczenia w pracy z dziećmi zaowocowały wydaniem licznych publikacji dydaktycznych. W Wydawnictwie Euterpe opublikowała serię Uczeń i nauczyciel (cz. 1-3), kolekcję miniatur na gitarę pt. Zaproszenie do walca, Etiudy charakterystyczne (cz.1, 2), dwa zbiory kolęd: W dzień Bożego Narodzenia oraz Pierwsza gwiazdka z gitarą, zbiór Znam i gram oraz wspólnie z Mirosławem Drożdżowskim cykl Solo & Duo.
Jest autorką bestsellerowych podręczników do nauki gry na gitarze Elementarz gitarzysty, Gitara pierwsza klasa oraz Gitara ekstra klasa – popularnych w Polsce, a także poza jej granicami (łącznie 6 wersji językowych).
Jest współautorką serii podręczników do kształcenia słuchu i rytmiki Nasza muzyka (cz. 1-6), Nasz muzyczny elementarz oraz Nowego solfeżu przygotowanych we współpracy z Iloną Tomera-Chmiel oraz Lidią Florek-Stokłosą. W 2021 roku wydała podręcznik Muzyczna pracownia 1 przeznaczony dla uczniów działu młodzieżowego (cykl 4-letni) szkół muzycznych I stopnia.
Od 2021 prowadzi zajęcia metodyki instrumentalnej w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie.
Utwory Tatiany Stachak chętnie wykonywane są na koncertach gitarowych, a także pojawiają się w programach konkursów gitarowych. Jej kompozycje znalazły się w zestawach egzaminacyjnych ABRSM i Trinity College na lata 2016-2023. Swoją metodę nauczania popularyzuje prowadząc wykłady i lekcje w szkołach muzycznych oraz podczas kursów i festiwali gitarowych (m.in.: w Polsce, Chinach, Czechach, Słowenii oraz Słowacji).
Ukończyła Akademię Muzyczną we Wrocławiu w klasie prof. Piotra Zaleskiego. Ma na swoim koncie nagrody i wyróżnienia na krajowych i międzynarodowych konkursach gitarowych, m.in.: I miejsce na Ogólnopolskim Konkursie Gitarowym w Koninie (1990), II miejsce na „Międzynarodowych Gdańskich Spotkaniach Gitarzystów” w Gdańsku (1991), II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Gitarowym we Frosignone (Włochy, 1991) II miejsce na Międzynarodowym Konkursie Gitarowym w Ingenio na Wyspach Kanaryjskich (Hiszpania, 1995). Jest autorką kilkudziesięciu artykułów opublikowanych na łamach czasopisma muzycznego Świat Gitary m.in. cyklów: Instrumenty strunowe w malarstwie europejskim, Inspiracje pozamuzyczne w literaturze gitarowej, Uczeń i nauczyciel w duetach gitarowych, Utwory solowe dla pierwszaków.
Paweł Kwaśny
Muzyk, gitarzysta, manager, pedagog. W 2005 roku ukończył z najwyższym wynikiem studia w Instytucie Muzycznym w Otto-von-Guericke-Universität w Magdeburgu (Niemcy). W 2006 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2011 roku uzyskał stopień doktora na tej samej uczelni. W 2013 roku ukończył studia podyplomowe zakończone egzaminem koncertowym w Martin-Luther-Universität w Halle (Niemcy). Jego nauczycielami gitary byli: Czesław Droździewicz, Joanna Kowalczyk, Włodzimierz Lerner, Michał Nagy oraz Andrzej Mokry.
Zanim zawodowo zajął się muzyką ukończył Akademię Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie.
Jest laureatem licznych nagród na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych (Konin, Sanok, Kielce, Koszalin, Krynica, Kraków, Halle/Saale) Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich artystów, jak: Pepe Romero, Eduardo Catemario, Abel Carlevaro, Marco Tamayo, Roland Dyens, Fabio Zanon, Tilman Hoppstock, Thomas Müller-Pering, Pawel Steidl.
Był stypendystą międzynarodowego stowarzyszenia GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel- und Osteuropa).
Jako solista współpracował z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej, Akademii Muzycznej w Krakowie, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej oraz Stadtskapelle Halle. Jako kameralista występował z pianistą Waldemarem Malickim, akordeonistą Wiesławem Prządką, skrzypkiem Piotrem Kwaśnym, z zespołami The Hilliard Ensemble, Tango Bridge oraz z orkiestrą Capella Cracoviensis. Miał okazję współpracować z takimi dyrygentami, jak Łukasz Borowicz, Heribert Beissel Wojciech Rodek, Marc Minkowski, Wojciech Michniewski, Maciej Tworek i Kai Bumann. Obecnie współpracuje z akordeonistą Bartoszem Kołsutem.
Zajmuje się również działalnością pedagogiczną. Prowadzi klasę gitary w Zespole Szkół Muzycznych im Oskara Kolberga w Radomiu. Był wykładowcą Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie, Międzynarodowych warsztatów Muzyki Kameralnej w Puławach, festiwalu Polska Akademia Gitary w Jarocinie oraz na festiwalu gitarowym w Caltelo Branco (Porugalia).
Jest Właścicielem i dyrektorem Centrum Edukacyjnego Family Group, w skład którego wchodzi Ognisko Muzyczne MałyMuzyk, Szkoła Językowa Family Forest oraz szkoła robotyki i programowania Twój Robot. Jest również organizatorem koncertów i wydarzeń kulturalnych
Michał Nagy
Występował na licznych festiwalach muzycznych (m.in. Warszawska Jesień, Carintischer Sommer, Menuhin Festival Gstaad, Allegro Vivo, Styriarte, Kwartesencja, Śląska Jesień Gitarowa, Nuevo Mundo, Festiwal Muzyki Astora Piazzolli w Krakowie, Gitarre Wien, Wrocławski Festiwal Gitarowy, Muzyka na Szczytach, Emanacje).
Jako solista współpracował z orkiestrami: Filharmonii Narodowej, Filharmonii Krakowskiej, Leopoldinum, Sinfonietta Cracovia, Wrocławską Orkiestra Kameralną Vratislavia, Concerto Avenna, Capella Bydgostiensis, Camerata Nova, Fresco Sonare i Chopin Academia Orchestra. Występował również z towarzyszeniem Kameralistów Filharmonii Narodowej, kwartetu smyczkowego Royal String Quartet i zespołu Wiener Instrumentalsolisten oraz jako członek zespołów New Tango Bridge i New Art Ensemble. Jest także współtwórcą i członkiem międzynarodowego kwartetu gitarowego Guitar 4mation, specjalizującego się w wykonaniach muzyki XX i XXI wieku, w tym między innymi repertuaru z pogranicza muzyki współczesnej i jazzu. Jest również członkiem zespołu Hirundo Maris, założonego przez Ariannę Savall i Pettera Udlanda Johansena (nagrania płytowe: CD „Il Viaggio d’Amore”, 2015, The Wind Rose, 2017, Poésie et musique, 2021).
W roku 2020 Michał Nagy wydał solową płytę p.t. Fughetta, zawierającą dedykowaną mu tytułową kompozycję Pawła Szymańskiego oraz utwory B.Brittena, S.Gubajduliny i A.Tansmana. Płyta została nominowana do nagrody Fryderyk 2021.
M. Nagy dokonał prawykonań utworów, m.in. Sergia Assada, Pawła Szymańskiego, Guntera Schneidera, Bartłomieja Budzyńskiego i Stefana Soewandiego.
Michał Nagy występuje również w duecie z gitarzystą Marcinem Siatkowskim, skrzypkiem Pawłem Wajrakiem, bandoneonistą Klaudiuszem Baranem i oboistą Arkadiuszem Krupą, z którym zarejestrował sonaty Domenica Scarlattiego w autorskim opracowaniu na obój i gitarę (wydawnictwo Agencji Artystycznej GAP, 2015).
M. Nagy dokonał również nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, Bayerischer Rundfunk i stacji ZDF. Jest także autorem wielu aranżacji na gitarę solo i z zespołami kameralnymi. Współpracował z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i wydawnictwem Euterpe.
Nagrywał m.in. dla firm: Sony Music (nagroda Fryderyk 2002 za płytę ,, Piazzolla Tango” w kategorii Album Roku – Muzyka Kameralna), Dux (nominacja do Fryderyka 2000 za płytę pt. Micropiezas w duecie z M.Siatkowskim), Polskie Nagrania Edition i Gramola Vienna ( pulse.sound.joy.heart. , Sonada de Alma, Trans4mation – Guitar 4mation). Najnowsze nagranie, Centenario (2021), jest hołdem złożonym Astorowi Piazzolli w setną rocznicę jego urodzin i zawiera m.in. Koncert podwójny na bandoneon i gitarę Hommage a Liege.
Urodził się w Warszawie. Studiował w Akademii Muzycznej w Warszawie i Konserwatorium Wiedeńskim. Jego nauczycielami byli Janusz Raczyński, Marcin Zalewski, Ryszard Bałauszko i Heinz Wallisch. Jest laureatem międzynarodowych konkursów gitarowych w Fiuggi, Gdańsku, Krakowie i Tychach. Dwukrotnie był stypendystą Fundacji Kultury. Jest laureatem nagrody Województwa Małopolskiego ,,Ars Quaerendi” i odznaki Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ,,Zasłużony dla Kultury Polskiej”.
Marek Nosal
Muzyk, gitarzysta, pedagog. Profesor Akademii Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Absolwent tej uczelni w klasie prof. Aliny Gruszki (dyplom z wyróżnieniem w 1993). W roku 2006 uzyskał stopień doktora, a w roku 2014 stopień doktora habilitowanego sztuki muzycznej. Jest laureatem międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów gitarowych: w Zamościu (1988), Warszawie (1989), Krakowie (1990) i Tychach (1990). Zdobył również II nagrodę na V Ogólnopolskim Konkursie Kompozycji na Gitarę Klasyczną za utwór Recytatyw i Aria (2001).
Jako solista i kameralista oraz w koncertach z orkiestrą występował w kraju i za granicą (Niemcy, Belgia, Szwajcaria, Grecja, Portugalia, Hiszpania). Koncertował m.in. z orkiestrami Filharmonii: Śląskiej, Lubelskiej, Częstochowskiej, Olsztyńskiej, NOSPR, orkiestrami kameralnymi: Aukso, Śląską, Camerata Impuls, Archetti oraz z Kwartetem Śląskim. Dokonał prawykonań utworów polskich kompozytorów (w tym trzech koncertów na gitarę i orkiestrę: Edwarda Bogusławskiego, Aleksandra Lasonia i Aleksandra Nowaka) oraz nagrań radiowych, telewizyjnych i płytowych (m.in. J.S.Bach, A.Piazzolla, polska muzyka współczesna). Jest autorem publikacji „Twórczość kompozytorów polskich na gitarę solo po 1945 roku. Zagadnienia artystyczno – wykonawcze na wybranych przykładach”.
Jest profesorem Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego oraz prodziekanem Wydziału Wokalno-Instrumentalnego tej uczelni. Jego uczniowie i studenci wielokrotnie zdobywali laury na konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych. Często wyróżniany za osiągnięcia pedagogiczne, zapraszany do uczestnictwa w pracach jury konkursów gitarowych oraz do prowadzenia warsztatów i lekcji mistrzowskich. Został uhonorowany m.in. przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Nagrodą Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej. Od 2015 roku jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu „Śląska Jesień Gitarowa” w Tychach.
Marek Nosal gra na gitarach: Petr Matoušek, Karl-Heinz Roemmich, Leszek Gajdzik, Godin. Używa strun D’Addario
Michał Pindakiewicz
Ggitarzysta klasyczny o wszechstronnych zainteresowaniach muzycznych, absolwent PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie prof. Janusza Raczyńskiego oraz Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie prof. Ryszarda Bałauszki. Laureat międzynarodowych konkursów gitarowych m. in 1 nagrody na międzynarodowym konkursie w Gdańsku i 2 nagrody na międzynarodowym konkursie w Krynicy. Współpracuje z m. in. z orkiestrą Filharmonii Narodowej, Orkiestrą Polskiego Radia, Teatrem Buffo, Teatrem Roma. Dokonał wielu nagrań płytowych m. in. z wokalistką Anna Riveiro, zespołami Con Passione, Voice Band (z udziałem Anity Lipnickiej), Tadeuszem Woźniakiem, zespołem Hirundo Maris (płyta Poesie et Musique 2021). Koncertował na wielu scenach w Polsce oraz m. in. w Czechach, Niemczech, Hiszpanii i Meksyku. Występuje z wieloma zespołami oraz muzykami klasycznymi, jazzowymi i folkowymi, grywa także na gitarze elektrycznej. Od wielu lat jest wykładowcą na Międzynarodowych Warsztatach Gitarowych w Lanckoronie.
Petr Saidl
Petr Saidl studiował w Konserwatorium w Pardubicach u S. Juřicy oraz w Hochschule im Franza Liszta w Weimarze u prof. Rolanda Zimmera, prof. Jürgena Rost i prof. Moniki Rost. Brał udział w kursach mistrzowskich m.in. u G. Crosskey, J. Duarte, H. Käppela, C. Cotsiolisa, W. Lendle I in. Był wielokrotnie nagradzany na krajowych i międzynarodowych konkursach gitarowych. Od 1993 roku wykłada w Konserwatorium w Pardubicach, od 2007 jest tam kierownikiem wydziału gitary. Jego uczniowie są laureatami prestiżowych konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych (208 nagród, w tym 78 pierwszych). Od 2016 roku wykłada również na Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze. Współpracuje z wydawnictwami muzycznymi, jest regularnie zapraszany jako przewodniczący jury konkursów gitarowych, wykłada na festiwalach gitarowych, w konserwatoriach i uczelniach muzycznych.
Koncertował w całej Europie, zarówno jako solista, jak i kameralista w różnych zespołach kameralnych, np. z altowiolistą Milanem Řehákiem, skrzypkiem Bohuslavem Matouškiem lub jako członek kwartetu gitarowego „Guitar4mation”. Dokonał wielu nagrań telewizyjnych i radiowych dla ORF , ARD, BR1, Telewizja Czeska i Radio Czeskie. Wydał dwie płyty solowe, następnie jedną płytę z altowiolistą Milanem Řehákiem i trzy z kwartetem gitarowym „Guitar4mation”. Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Biennale Gitarowego w Kutnej Horze.
Martin Schwarz
Martin Schwarz studiował grę na gitarze w Akademii Muzycznej w Wiedniu. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich, ale nauczycielem, który wywarł na niego największy wpływ był David Russell.
Jako solista i kameralista koncertował w Austrii, Niemczech, Polsce, Czechach, Słowacji, Rosji, Włoszech i Grecji.
Jest członkiem-założycielem kwartetu gitarowego „Guitar4mation”. Z tym zespołem koncertuje i nagrywa od 1993 roku. Nagrania na płytach CD: 1996 „…From a Hidden Street” (Polskie Nagrania Edition), 2006 „Pulse.Sound.Joy.Heart.”, 2010 „Sonada del Alma” , 2014 „Trans4mation” (Gramola, Wiedeń).
Ważną częścią jego pracy artystycznej jest aranżowanie i komponowanie muzyki na gitarę, poczynając od utworów solowych po aranżacje orkiestrowe. Jego kompozycje są publikowane przez Productions d’Oz w Montrealu w Kanadzie.
Prowadzi intensywną działalność pedagogiczną w wielu różnych instytucjach. W 2015 roku został mianowany profesorem gitary na Uniwersytecie Antona Brucknera w Linz w Austrii.
Więcej informacji: www.guitar4mation.com
Marcin Siatkowski
Gitarzysta i nauczyciel w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie.
Ukończył Akademię Muzyczną im. F.Chopina w Warszawie, w klasie prof. Ryszarda Bałauszko, a swoje umiejętności doskonalił na kursach prowadzonych przez takich Mistrzów gitary jak : Roberto Aussel, David Russell czy Abel Carlevaro.
Od lat regularnie jest wykładowcą Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie.
Warsztaty harfy historycznej
Arianna Savall
20-23 lipca 2022 r.
Tematy warsztatów :
- praktyczne wprowadzenie w świat harfy historycznej
- harfa gotycka i potrójna harfa barokowa
- elementy improwizacji i tańca w historycznej muzyce harfowej
- artykulacja i frazowanie
- pieśni dawnej Hiszpanii
Sopranistka, harfistka, kompozytorka. Urodzona w Bazylei w katalońskiej rodzinie muzyków, rozpoczęła naukę gry na harfie w wieku 10 lat i kontynuowała ją w Barcelonie pod okiem Magdaleny Barrera. Jednocześnie rozpoczęła naukę śpiewu w konserwatorium w Terassie. Była słuchaczką Konserwatorium w Tuluzie oraz Scholi Cantorum w Bazylei, gdzie kształciła się pod kierunkiem m.in. Heidrun Rosenzweig (harfa historyczna) i Kurta Widmera (śpiew).
Jako solistka koncertuje i nagrywa z grupami takimi jak: Hesperion XXI, Rolf Lislevand Ensemble, La Fenice, Melpomen Ensemble, Ricercar Consort, Mala Punica, Vox Clamantis, Il Desiderio, Ensemble Cello Octet Amsterdam, Capella Antiqua Bambergensis, Le Baroque Nomade, Main-Barockorchester Frankfurt. Współpracowała z wieloma dyrygentami, jak Jordi Savall , Jean Tubery, Olari Elts, Jaan-Eik Tulve, Tonu Kaljuste, Manel Valdivieso, Pascal Crittin i Andrew Lawrence-King.
Nagrywała dla wielu wytwórni płytowych, m.in Alia Vox, ECM, Naïve, Harmonia Mundi, Carpe Diem Records, Aeolus und CAB Records. Wykonuje także muzykę współczesną, współpracując m.in. z Conradem Steinmannem, Heleną Tulve i Arvo Pärtem.
W roku 2009 założyła ze swoim mężem Petterem Udlandem Johansenem zespół Hirundo Maris, łączący muzykę dawną i tradycyjną z kompozycjami powstającymi współcześnie.
Prowadzi liczne warsztaty i kursy mistrzowskie, m.in. w ramach Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych w Lanckoronie.
Arianna Savall wykłada harfę historyczną na Uniwersytecie Sztuki w Zurychu.
www.ariannasavall.com
Warsztaty chóralne
Petter Udland Johansen
Urodzony w Oslo tenor, absolwent Norges Musikk Hoyskole oraz Schola Cantorum Basiliensis. Muzyk znany jest nie tylko z interpretacji muzyki dawnej lecz także ze scen operowych i musicalowych w Niemczech, Hiszpanii i Szwajcarii. Brał udział w opracowanym przez Jordi Savalla „Orfeuszu” Monteverdiego, śpiewał w „Ariadnie” Haendla czy w „Uprowadzeniu z seraju” Mozarta. Występował także jako tenor w mszach i oratoriach Bacha, Schutza i Mozarta. Petter Udland Johansen nagrywał z takimi grupami i muzykami jak Ferrara, Lucidarium, Dominique Vellard, Sagene Ring oraz Pratum Musicum. Na stałe współpracuje z A. Savall, J. Heyerdalem, J. Ruppelem i Ch. Lovoldem. Jest także pianistą, skrzypkiem, gra na mandolinie. Prowadzi chóry w Szwajcarii ( Bazylea) i w Hiszpanii (Bella Terra).
Warsztaty z gry na violi da gamba
Justyna Rekść- Raubo
19-21 lipca 2022 r.
Tematy warsztatów :
Mimo wizualnych skojarzeń z wiolonczelą, viola da gamba jest smyczkowym chordofonem, ale z rodziny lutniowej (który pojawił się w Europie w XVI) – strojonym tercjowo-kwartowo. Strój taki, umożliwiający granie akordowe sprawił, że viola w XVII i XVIII wieku szybko zdobyła popularność jako uniwersalny instrument melodyczno-harmoniczny. Gamby występują w różnych rozmiarach, dlatego mogą być ciekawym instrumentem poszerzającym muzyczne horyzonty, zarówno dla gitarzystów, jak i dla wiolonczelistów, kontrabasistów czy skrzypków. I właśnie podczas festiwalu w Lanckoronie będzie wyjątkowa możliwość przyjrzenia się, a nawet zagrania na różnych rodzajach viol da gamba – od sopranowej (wielkości skrzypiec), poprzez tenorową, aż po basową.
Zajęcia (prowadzone w języku polskim, angielskim lub rosyjskim) dadzą okazję zarówno do zaznajomienia się z podstawowymi technikami wydobycia dźwięku (smyczkowa, szarpana, linearna, akordowa), ale także do refleksji muzycznej i pogłębienia świadomości na temat bardziej zaawansowanej problematyki wykonawstwa na instrumentach historycznych. Dlatego zapraszamy zarówno osoby chcące spróbować sił na nowym dla siebie instrumencie (również amatorsko), jak i muzyków władających już gambą – uczniów i studentów szkół muzycznych.
Justyna Rekść – Raubo -multiinstrumentalistka basowa (gra na wiolonczeli, violi da gamba i violone). Laureatka II nagrody i wyróżnienia na II Warszawskim Konkursie Wiolonczelowym w 1989 roku. Ukończyła warszawską Akademię Muzyczną (klasa wiolonczeli prof. A. Zielińskiego) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie (klasa violi da gamba i violone prof. R. Zipperlinga).
Stypendystka Fundacji im. S. Batorego (warsztaty orkiestrowe i dyrygenckie – Irlandia, 1997). Doskonaliła swe umiejętności biorąc udział w licznych kursach i zajęciach mistrzowskich u wybitnych artystów i pedagogów. Obecnie wykłada grę na violi da gamba na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
Z jej inicjatywy odbyło się wiele wydarzeń muzycznych. Do najważniejszych należy zaliczyć serię koncertów muzyki współczesnej „NONSTROM prezentuje”, a następnie „Galerię Muzyki AUKSO”, „LUTOSFERY” w Zamku Ujazdowskim oraz „Letnią Filharmonię AUKSO” na Suwalszczyźnie i w Pieninach.
Warsztaty metodyczne dla nauczycieli
Szymon Mika
18-20 lipca 2022 r.
Tematy warsztatów :
- gitara elektryczna/gitara jazzowa – charakterystyka instrumentu, brzmienia, techniki gry
- improwizacja od ogółu do szczegółu (od podstaw improwizacji po szczegółowe zagadnienia techniczne, podstawy skal, akordów, dźwięków akordowych i ich wykorzystania w improwizacji)
- blues – podstawowa forma i rozwój 12 taktowego bluesa na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat
- budowanie sola/improwizacji;
- technika gry piórkiem na gitarze elektrycznej/akustycznej/klasycznej – podstawy, ćwiczenia
3 dni po 4 godziny lekcyjne (razem 12 godzin)
możliwość hospitacji na lekcjach indywidualnych w ramach
XV Międzynarodowych Warsztatów Gitarowych
wstęp wolny na koncerty
koszt: 460 PLN
Nocleg i wyżywienie – we własnym zakresie
Informacje i zapisy (od 01 kwietnia 2022):
www.gitaralanckorona.pl
Szymon Mika – zdobywca Pierwszej Nagrody na Międzynarodowym Jazzowym Konkursie Gitarowym im. Jarka Śmietany (2015), Grand Prix Indywidualność Jazzowa na festiwalu Jazz nad Odrą (2012) oraz wielu innych nagród i wyróżnień. Został uznany Nadzieją Roku 2016 według ankiety czytelników magazynu Jazz Forum.
W 2016 roku uzyskał tytuł magistra na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, naukę kontynuował w Bazylei na Jazz Campus.
Komponuje także autorską muzykę, która znalazła się do tej pory na 8 płytach w tym dwóch – „Unseen” i „Togetherness” – nagranych z autorskim triem, współtworzonym przez Ziva Ravitza i Maxa Muchę. Oprócz tego zrealizował ponad 20 płyt jako muzyk sesyjny, a także wykonuje i komponuje muzykę do filmów.
Anna Falkowska
Pedagożka teatru, instruktorka, autorka scenariuszy i reżyserka spektakli teatrów szkolnych z 20 – letnim doświadczeniem; mgr filologii polskiej; autorka projektów skierowanych do lokalnej społeczności; od 2018 r. organizatorka i koordynatorka wydarzeń organizowanych w Zaułku Animacji w Lanckoronie; wielokrotna współautorka i instruktorka w ramach realizacji projektów IT „Lato w teatrze” oraz koordynatorka i współtwórczyni projektu: „Wędrowny teatr lalek – od wsi do wsi” /NCK Kultura – Interwencje 2021
Krzysztof Falkowski
Aktor, lalkarz i reżyser teatralny, twórca autorskich spektakli teatru lalek, artysta prowadzący warsztaty animacji i budowy lalek; absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku; w latach 1999 – 2009 aktor Teatru Groteska w Krakowie; dyrektor stworzonego w 2009 r. Teatru Animacji Falkoshow; fundator i prezes stworzonej w 2014 r. Fundacji Zaułek Krzysztofa Falkowskiego; dyrektor otworzonego w 2018 r. w odrestaurowanym domu z 1843 roku Zaułka Animacji w Lanckoronie; twórca trzynastu autorskich spektakli teatralnych; posiada 26-letnie doświadczenie pracy artystycznej w ramach produkcji, tworzenia scenariuszy, wystawiania spektakli i prowadzenia warsztatów teatralnych; współtwórca i realizator projektu: „Wędrowny teatr lalek – od wsi do wsi” /NCK Kultura -Interwencje 2021/ oraz projektu Lata w teatrze „Jak się macie?” – Zambski Kościelne 2021 / w ramach programu Instytutu Teatralnego w Warszawie; dwukrotny stypendysta MKiDN – 2008 i 2020 /stypendium twórcze w dziedzinie: teatr/;
Warsztaty taneczne
Anna Abramowicz
Taneczna podróż po Europie
Zapraszam na warsztaty tańców etnicznych z różnych krajów europejskich. Tańce będą proste i absolutnie każdy może uczestniczyć w warsztatach. Jeśli ktoś nigdy nie tańczył, to jest okazja spróbować. Mile widziani będą też bywalcy różnych parkietów i potańcówek. Można przyjść indywidualnie, ponieważ tańce będą korowodowe, w kręgach, rzędach, oraz różnych konfiguracjach setowych. Będą również tańce tańczone w parach, ale z częstą zmianą partnera. Poznamy kulturę muzyczną i taneczną Polski, Francji, Włoch, Grecji, Węgier, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Portugalii. Zatańczymy między innymi polskiego Klapoka, francuskie Bourree, włoską Tarantellę, portugalskie Malao czy greckie Hasapiko. Tańczenie po kole i w ustawieniach setowych pozwoli nam zintegrować grupę i spędzić czas w radosnej i miłej atmosferze, a energia muzyki etnicznej pozostanie w nas na długo. Dobrze będzie zabrać ze sobą wygodne obuwie.
Anna Abramowicz
Małgorzata Mirek
Instruktor małych i dużych. Prowadzi zajęcia twórcze w Gminnym Ośrodku Kultury i pracuje jako nauczyciel wspomagający w Szkole Podstawowej. Lubi szeroko pojęte rękodzieło, inspiracje czerpie z wszystkiego co ją otacza. Uwielbia robić coś z niczego. Podczas zajęć wykorzystuje materiały z recyklingu wyczarowując z pudełka po jajkach krokodyla a z piankowych rurek egzotyczne smoki. Pomysłodawczyni i koordynator projektu „Taniec na miarę czasów”, instruktor w projektach: „Lato w teatrze”, „Międzynarodowe Warsztaty Gitarowe”, „NIEstaromodni czyli czwórbój artystyczny seniorów”, akcji edukacyjnej „Bezpieczny psiak”.Podczas warsztatów działam zgodnie z maksymą „zajęcia twórcze to zabawa”. Najważniejsze jest dla mnie stworzenie dobrej atmosfery, w której uczestnicy będą mogli w sposób otwarty, swobodny i nieskrępowany wejść w proces twórczy.